Баркас
0
X
X
Категории
X

Категории

Глісування. Фізика чи дійсність?

Автор: Владимир Дата: 17/08/2022 Переглядів: 546
Глісування. Фізика чи дійсність?

Глісування (англ. Aquaplaning - ковзання по воді) - ковзання по воді або "над водою" малогабаритних суден. Для будь-яких надувних човнів ПВХ одного з найважливіших ходових складових важливі показники ковзання по поверхні води. Тому перш ніж купити надувний човен ПВХ із мотором – важливо вивчити перед придбанням судна під мотор.

Існує два фактори, які оптимально впливають на ходостійкість судна – опір водного простору та потужність двигуна судна. При цьому коли судно сповільнюється опір води стає меншим, і при збільшенні швидкості - збільшується. Визнано вважати три основні режими руху судна:

  • Водовипромінювальний режим;
  • Перехідний режим;
  • Режим гліссування.

 Як відомо, невеликі киливі човни входять в режим ковзання при швидкості 19-21 км/год. А невеликі плоскодонні човни з бензиновим човновим мотором можуть вийти в гліссування на рівні 12-16 км/год. Гліссування вирішує дві основні завдання, які дуже важливі для судна - швидкість переміщення з точки А до точки В і значна економія палива в режимі аквапланування.

Шкільний курс фізики або ідеальний човен ПВХ для гліссування

Ідеальні параметри човна, який швидко входить у гліссування:

  • Центр тяжкості має бути ближче до носа;
  • Кілеві човни швидше виходять у гліссування;
  • Корпус надувного човна має бути максимально обтічний;
  • Чим менша вага човна, тим менше часу займає вихід у режим;
  • На човні має бути якнайменше виступаючих деталей і вони повинні бути міцно закріплені.

Якщо все ж таки не виходить вийти в режим гліссування варто звернути увагу на кілька простих фактів. Насамперед спробуйте зменшити вантажоємність вашого судна. При зміні кута нахилу двигуна зміщується центр тяжіння вперед. В остаточному варіанті в нашому магазині можна придбати спеціальну ручку для керування двигуном.

Недоліки з якими можна зіткнутися при aquaplaning.

  1. Плоскодонний човен досить чутливий до ударного навантаження хвиль. Такий фактор негативно впливає як на технічні характеристики судна. Більше того, це приносить значний дискомфорт вашим пасажирам.
  2. Відкриті акваторії або великі водоймища мають досить активні рухомі потоки води. Плоське дно човна не дозволяє судну бути досить стійким на хвилях, що може призвести до перевертання човна.

 Підсумовуючи цю статтю ми б хотіли звернути вашу увагу, що для успішного виходу в гліссування вам необхідно добре прогріти мотор, протягом 15 хвилин при високих оборотах. Тільки після цього можна виходити на більш високі обороти. Коли Ви наберете більше практики, момент виходу в режим гліссування буде інтуїтивно зрозумілий. Тому експериментуйте, пробуйте різні варіанти, але не забувайте про техніку безпеки.